Kép a mindfulness meditáció javítja a koncentrációt cikkhezA University of California, Santa Barbara kutatói szerint már két hét mindfulness tréning is jelentősen javítja az értő olvasást, a munkamemóriát és az összpontosító-készséget.

A pszichológusok mindfulness-ként azt az állapotot definiálják, amikor teljes lényünkkel foglalkozunk egy adott feladattal, vagy élünk meg egy adott helyzetet. Ez a való életben ritkán fordul elő, mert vagy a múltbéli eseményeinket idézzük fel, vagy a jövőt tervezgetjük, ami viszont rontja a koncentrációt igénylő feladatokban nyújtott teljesítményünket.

A kutatók 48 egyetemistát véletlenszerűen két csoportra osztottak: az egyiknek a mindfulness meditáció elméleti és gyakorlati alapjait tanították meg, míg a másiknak az egészséges táplálkozásról tartottak előadásokat. 1 héttel az oktatás előtt felmérték szóbeli érvelési készségüket és munkamemóriájukat, valamint azt, mennyire kalandozik el a figyelmük.

A tanfolyam után a mindfulness-meditációt tanulók jelentősen javítottak ezekből a szempontokból, míg a másik csoportba tartozók nem. A kutatásvezető pszichológus, Michael Mrozak szerint a kutatás meglepően egyértelmű eredményt hozott, és bizonyítja, hogy a mindfulness tréninggel javítani lehet olyan, korábban állandónak tekintett kognitív készségeket, mint a munkamemória.

Ha tetszett a cikk, olvass el egy másik hasonló témájút is!